Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37

Discussie: Kopen of niet mening aub ..dringend

primera25's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Borsalino Bekijk bericht
    Met zulke kleine gaten gaat ge er niet komen.

Een muurventilator heeft normaal een 100mm buis nodig.

In de Hubo of Gamma hebben ze er met een vochtsensor en afgesloten lamellen (dan is er geen lucht verplaatsing als deze niet werkt).
    Deze gaat pas draaien vanaf de ingestelde vochtigheid.

Heb deze al veel geplaatst in badkamers, werkt voortreffelijk.
    Das al nimeer boren das kapen en breken lol ...da ga vrouwlief graag horen

En gezien de sump eronder blijft zitten ...zou het niet voldoende zijn om de verluchting daar te plaatsen onder in de kast /muur ...zo zou de bak mooi open kunnen blijven bovenaan ....wat ik persoonlijk mooier vind ...of is dat niet voldoende dan ?
    Laatst gewijzigd door primera25; 6 januari 2019 om 22:07
    Keeping a reeftank 'is much like a walk in the park ...welcome to.. Jurassic park
    __________________________________________________ _______________________________.
    160x80x80 sirius ati x8 grotech wierenfen ,dastaco kalkreactor ,messner closedloop, ati powercone 250is skimmer .. red dragon 12000l, wavemaker.i8

senior zeewater forum lid pikey's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door primera25 Bekijk bericht
    Ja we hebben thuis de opties bekeken hij gaat tegen de buitemuur komen tss living en eetplaats sump zal er onder blijven staan , gaten worden morgen geboord ..nu is de vraag enkel nog hoe groot ? 20 mm 30 mm ...of meer ? Wil ook niet voor de buitenwereld verwarmen ;)

Zijn hier mensen die er wat fotos enz hebben van hoe het moet
    Ik ga ervan uit twee ventilatortjes van bv een pc ,twee gaten twee buisjes ventilators ervoor de ene omgedraaid voor aanzuiging van verse lucht ,en op de buitenkant rooster met terugslag rubber evt ? Zodat het links afgevoerd word maar niet terug binnen waait en rechts dan andersom of zie ik dit verkeerd? Stroom is ondertussen voorzien op die plaats zijn er nog 3 lege vaste stopcontacten in de muur .
    Badankt alvast voor jullie tips ;)
    Ik denk dat je uw ventilatieproject toch een beetje verkeerd inschat hoor...

Een fan van een computer en een buisje van 20mm diameter gaat geen meter helpen...

Ik dacht dat de buis voor ons ventilatiesysteem 160mm was en dat is dan voorzien voor een ruimte, de helft van de uwe...
    Aqua: 165*65*50
    Sump: 120*50*30
    Afschuimer: Nyos Quantum 160
    Opvoerpomp: Jebao DC8000
    Stroming: Vortech MP40wES + Vortech MP10wQD + 2x Tunze 6040
    Verlichting aqua: 2 x Ecotech Radion G4 Pro
    Verlichting stekkenvak: Ecotech Radion G3 Pro
    Stroming stekkenvak: Tunze 6020
    Kalkreactor: Deltec PF601 met digitale Grundfos DME doseerpomp
    GHL Profilux (temperatuur, niveauregeling, sturing kalkreactor)
    8 kanaal doseerunit
    Aqua Medic Ozone 50
    Theiling Rollermat
    JBL Procristal UV-C 18w

senior zeewater forum lid pikey's schermafbeelding

Standaard

Hier zie, teruggevonden:

https://www.ventilatieland.be/artike...yABEgICyfD_BwE

https://www.vepasanitair.be/nl/artic...-180-mm-320670

https://www.sigairhandling.be/NL/doc...3299ab0a087095

Het was niet van deze sites dat ons systeem zou komen, maar het was dezelfde werking: ventilatie met warmterecuperatie.

De kostprijs hier is enkel voor het systeem, het gat boren zal niet makkelijk zijn.

Voor ons was de offerte rond de 1135 euro dacht ik, alles inbegrepen!

Maar met zoiets zit je wel gebeiteld...
    Laatst gewijzigd door pikey; 6 januari 2019 om 23:12
    Aqua: 165*65*50
    Sump: 120*50*30
    Afschuimer: Nyos Quantum 160
    Opvoerpomp: Jebao DC8000
    Stroming: Vortech MP40wES + Vortech MP10wQD + 2x Tunze 6040
    Verlichting aqua: 2 x Ecotech Radion G4 Pro
    Verlichting stekkenvak: Ecotech Radion G3 Pro
    Stroming stekkenvak: Tunze 6020
    Kalkreactor: Deltec PF601 met digitale Grundfos DME doseerpomp
    GHL Profilux (temperatuur, niveauregeling, sturing kalkreactor)
    8 kanaal doseerunit
    Aqua Medic Ozone 50
    Theiling Rollermat
    JBL Procristal UV-C 18w

Standaard

Ja ik ga morgen ochtend is langs een diy zaak gaan om de opties te bekijken en een evt airco bijplaatsen in de ruimte staat ook op het lijstje dit jaar en dat kan ook al wat (extra) helpen .in de warmere maanden zal het zowiezo al geen probleem zijn dan staan de schuifdeuren open in de winter is het een ander verhaal .morgen is gaan horen ;) heb toch dagje verlof .
    Keeping a reeftank 'is much like a walk in the park ...welcome to.. Jurassic park
    __________________________________________________ _______________________________.
    160x80x80 sirius ati x8 grotech wierenfen ,dastaco kalkreactor ,messner closedloop, ati powercone 250is skimmer .. red dragon 12000l, wavemaker.i8

senior zeewater forum lid Borsalino's schermafbeelding

Standaard

Ge hebt 2 mogelijkheden.

Open bak = heel de living profiteert mee van de vochtigheid = helemaal ventileren!

Dichte bak gedeeltelijk van hoogte of tot tegen plafond en dan moet ge enkel in de gesloten lichtkap-bak en de onderkast verluchten.

Een puntje van aandacht, tis geen kleine bak met dito verlichting.
    Open bak = strooilicht
    Dichte bak met lichtbak = geen strooilicht.
    Helaas alles is verkocht..............................

Standaard

Thx voor de links en idd mss toch maar bak sluiten op termijn 4k was al niet niets ;) ,, 125 mm met diamatbood geboord door de buiten muur en afzuiging met vocht sensor op tijd schakelaar is momenteel voorzien ...en een ontvochtiger die overdag ook kan draaien ....om te beginnen (ik weet dat alles beter vooraf word gedaan maar er is een tijdsgebrek en na de aankoop van een nieuwe jaccuzi en deze bak ...ga ik toch ff wa rustig aan doen :) helaas was ik niet de winaar van de euromillions lol

Standaard

Deze mag slotje op of verwijderd worden ..gezien hij nu in mijne living staat

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Regels voor berichten